Veteranstallet Forum

Veteranstallet Forum >> Besiktning/registrering/försäkring >> Bra pris >>
[<<] [<01  [>] [>>]
[Svara]
Av: Kommentar:
Av: Peder
Poster: 88

Datum 2010-06-23 20:48 Send Peder a private message Reply with quote
Kollade lite försäkring häromdagen till min Rex och hade fått tips på att IF hade bra pris. Men IF har inte bäst pris, inte på min cykel i alla fall. IF ville för min cykel ha närmare 700kr och Bilsport & mc försäkring ville ha 463kr/år och fullvärdesförsäkrad till max 150 tusen.  Det kan ju vara värt ett besök och låta dom räkna alternativ att ni räknar själv på deras hemsida http://www.bilsport-mc.com/. Glöm inte att du ska räkna på en "classica" om du har en hoj. Dom har även försäkringar för gamla bilar men jag har dålig koll vad de kostar

Av: Gösta
Poster: 2

Datum 2010-09-05 23:27 Send Gösta a private message Reply with quote
Hej! Slår ett slag för MHRF försäkringen. De flesta veteranfordonsklubbar har tecknat avtal med Motorhistoriska riksförbundet. Man får inte bara en bra försäkring, man får råd och hjälp om det tråkiga skulle hända. Priserna på försäkringen är allmänt låga och lägst om fordonet är av årsmodell 1950 och tidigare. MHRF ställer krav på skicket, vilket ska dokumenteras med foton. MHRF har en folder som kan beställas hos dem. Där finns också en förteckning över lämplig klubb i närområdet.  MVH Gösta

Av: veteranmc
Poster: 13

Datum 2010-09-14 20:19 Send veteranmc a private message Reply with quote
våran bsa A10 golden flash 650cc med sidovagn från 1954 kosta under 400kr att försäkra i MHRF. fick fara till en besiktningsman som kolla skicket å tog flera bilder på motorcykeln så nu är den veteranförsäkrad annars hade det kostat ca 2400kr per år att ha den försäkrad. information om försäkringar finns på mhrf.se

[<<] [<01  [>] [>>]
   Nya inlägg sen senaste besöket
   Inga nya inlägg sen senaste besöket
[Svara]
Annonser/Partners

VETERANSTALLET.se - Bra pris